Smoothie

Nu tänkte jag dela med mig av mitt favorit "mellanmål" som är smoothie. Detta funkar också jättebra att äta som frukost speciellt om du inte har någon matlust på morgnarna. Det ger mycket energi, är hälsosamt och grymt gott!



Det du behöver för 1 stort glas är:
Mixer (funkar även med stavmixer)
ca 2 dl vaniljyoghurt
ca 1/3 banan
ca 1 dl frysta bär

Det finns inga bestämda mått utan välj själ och pröva dig fram om du t.ex gillar med lite bär, eller som jag som gillar när det är jättemycket bär ;)
Anledningen till att bären ska vara frysta är att då blir smoothien kall och konsistensen mycket bättre. Bananen förbättrar också konsistensen och tillför sötma.

Så här gör du:
1.Häll i ingredienserna i mixer och MIXA!
2.Ta fram ett stort glas att hälla upp det i.
3. NJUT!

Svårare en så är det alltså inte.



Haha jag skulle inte satt dit där fula gurkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0